پایان تسلط دلار موجب افزایش شدید قیمت طلا خواهد شد
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

یک مقام پیشین بانک جهانی ضمن هشدار نسبت به پایان دوره هژمونی و تسلط دلار در بازارهای مالی و پولی جهان تاکید کرد، کشورهای مختلف جهان باید ارز فراملی را ایجاد کنند تا در صورت کاهش شدید ارزش دلار با خسارات جبران ناپذیری روبرو نشوند.

بانک جهانی.مقام ارشد پیشین.جنگ جهانی دوم.ارزش دلار.ارزش طلا.تحقیقاتی و مطالعاتی

به نقل از پایگاه اینترنتی آسیا کارسپاندنت ، جاستین یی لو فین مقام ارشد پیشین بانک جهانی تصریح کرد، پس از جنگ جهانی دوم تاکنون دلار آمریکا تسلط زیادی بر بازارهای مالی و پولی بین المللی داشته واین مساله اقتصاد جهان را به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار آسیب پذیر کرده است.

بر اساس این گزارش وی افزود، بحران مالی 2007 میلادی و کاهش شدید ارزش دلار در برابر سایر ارزهای بین المللی به خوبی بخشی از واقعیت های موجود در این خصوص را نشان داده و من به کشورهای بزرگ توصیه می کنم تا ارز فراملی را برای در امان بودن از نوسانات شدید ارزش دلار ایجاد کنند.

این مقام پیشین بانک جهانی گفت: وابستگی شدید اقتصاد جهان به دلار و تسلط دلار بر مناسبات تجاری و ارزی جهان عامل اصلی بحران های اقتصادی و مالی به شمار می رود.

وی افزود: به نظر من یک ارز فراملی بر مبنای ارزش طلا باید ایجاد شود تا این پول قابلیت استفاده در کشورهای مختلف جهان را داشته باشد. البته ایجاد ارز فراملی بر مبنای طلا نیازمند عزم سیاسی و اصلاح ساختارهای مالی بین المللی است.

"یی لو فین" خاطر نشان کرد: البته اجرای این پروژه نیازمند کار تحقیقاتی و مطالعاتی زیادی است و در کوتاه مدت نمی توان آن را اجرا کرد. کاهش شدید ارزش دلار و پایان تسلط پول آمریکا در بازارهای جهانی می تواند موجب رشد فزاینده قیمت کالاها به خصوص طلا شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی